Pages

    20 February 2011

    Desa Tercinta 2010 Terengganu: Kuala Berang [#1]

    ho-yeah..ho -yeah..ho-yeah.. dek sbb rase kebosanan lepas abis exam.. mulelah rase nak meng-hapdate-blog nih.. (^^).. anyways.. entri kali nih.. tak lain tak bukan.. aku nak bukak cite sikitlah.. cite ni cite taun lepas.. tgk kat tajuk tu pun taun 2010.. klu mereka2 yg ade terbace blog aku sblm2 nih.. aku ade cite time aku pegi sarawak sblm ni.. utk Desa IT.. tu way back in 2009.. so.. utk desa tercinta lak.. 2010 aku pegi ke terengganu.. (**)..

    terengganu is one of the 3 states in malaysia yg dikategorikan dlm region pantai timur.. selain kelantan dan pahang... untuk program kali nih.. ia diadakan di kuala berang.. di dalam salah satu daerah yg bernama hulu terengganu... a journey from kuala berang to kuala terangganu .. which is the ibu negeri takes about half an hour.. [now that jalannye dlm proses pelebaran].. kampung yg kami menetap utk kali ni namennye kampung payang kayu.. jarak kampung tu ke pekan kuale berang adela dlm 15 minit gitu.. so.. just like most other typical kampung settlement.. kenela masuk jalan 'ke-dalam' kampung tuh dr jalan besar... if you google maps lokasi kampung tuh... kampung tu mmg betul2 bersebelahan dgn tasik kenyir... kirenye..what i've heard is klu nak trekking ke tasik tu pun boleh.. tapi kene panjat bukit arr.. leh kate kan bukit yg tinggi gakla.. its hard for me to explain how the terrain is.. klu nak tau lebih lanjut.. google map..hehe(^^)..

    so.. as mentinoned before.. the last desa tercinta before this one was DT kedah @ langkawi in 2008.. yg 2009 aku tak pergi.. mase tu dt wat kat perlis.. sbb taun 2009 aku pegi ke desa it sarawak.. so.. considering that.. i joined this.. making it my 4th appearence lah.. (cewah..mcm artis je.. hehehe..&_&..)... it was held from 4th january to the 10th.. so..for this entry.. just want to story-mory abit lah .. [intro la katekan..].. (^^)...

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails