Pages

    05 April 2007

    Konsert Malam Sinar Maulidurrasul

    Pada 31 mac yg lalu (sabtu)..aku dan beberapa rakan aku pi ke konsert sempena maulud Nabi di kampus melaka..konsert tu dinamakan 'Malam Sinar Maulidurrasul'...artis2 nasyid yang diundang ialah Far East...Firdaus..Nowseeheart dan sepatutnya Faizal Tahir OIAM...tapi digantikan ngan Waheeda plak...huhu..makin meriah lah jadi nye...hehe...mane taknye..sibuk dari awal sampai akhir..member2 aku duk mengeluh..bile le waheeda punye turn..haih..tulah...kuat tul penangannye...last2...waheeda perform akhir sekali...huhu...

    ...Nowseeheart...

    ...Far East...

    ...Firdaus...

    ..so..yg pi skali naik kete same aku...razak..kassim..yus ngan sol....aku, razak ngan kassim bertolak dari Cyber dlm kul 3....we head on to Seremban utk singgah umah Sol jap...lepas singgah minum2 sumer...dlm kul 4 kami pun bergerak menuju ke Rembau utk amik Yus plak...rumahnye actually kat Pedas..tapi kire on the way lah tu....so..dari Pedas tu...aku (bawak kete)...tak ikut highway...instead..ikut jalan lame...dari Rembau tu...tembus ke Alor Gajah...dari Alor Gajah tu sampai lah bandar Melaka....so..kami singgah umah nenek kassim jap..dan drop die kat situ...and then kami ke kampus jap utk solat Asar...dan aku lak....ade 'keje' sikit..hehehe...lepas dah abihkan 'keje' tu...baru bertolak ke umah aku...kami sampai dalam kul 7 lebih...time tu pun dah nak maghrib...

    ..gitu gini..nak dekat kul 9 baru kami sampai di Main Hall..time tu dah walaupun dah start..tapi masih lagi kire di awal konsert...takde ape yg miss arr...so..persembahan pertama oleh Far East...diikuti Nowseeheart...kemudian Firdaus dan last sekali Waheeda...aku berasa seronok sgt sbb dpt berjumpa dengan rakan-rakan lama aku..walaupun ade gak yg tak dtg...but at least...yg mane dah lame tak jumpa tu..dpt lah berborak jap...just tanye2 khabar...akhir sekali...sesi autograf bersama artis...

    ..sesi autograf...

    ...dlm kul 12 lebih...baru kami pi restoran Time Millenium...hajatnya aku ngan sol nak makan tom yam...restoran tu mmg terkenal ngan tom yamnye...yg bagi aku ngan sol..yg paling sedap setakat ni arr...tapi...bila order..dah abih...huhuhu...so..kenelah order laen...sementara menunggu tu...aku pi berjalan2 sekitar bukit beruang tu....just pusing2..depan jusco...pastuh sol call kate makanan dah sampai...so..kene patah balik...


    ..kami sampai umah dlm kul 2 pagi...ayah tak tido lagi...tv time tu tgh ade bola..tp die tgh menghadap laptopnye....agaknye ade keje lah tu...anyway..yg tido kat umah aku...yus..razak..ngan sol...kami 'hemat' diri...gosok gigi sumer tu...and then tido...

    ...the next morning...aku bangun dlm kul 9 lebih...yg laen blum bangun lagi..takpelah..aku biarkan depa tido lame lagi sikit...dlm kul 10 lebih...baru aku kejutkan depa...siap2...and then turun utk sarapan...lepas breakfast...kami duk jap kat ruang tamu...and kul 12 tghhari...kami pun bertolak pulang...before that...kami singgah umah 'tumpangan'...actually rumah sewa yg kire kwn2 lame kami jugak yg duk situ...kassim tido situ..so kene amik die...lepas amik die..we head on the highway...

    ...kami singgah jap kat seremban...amik yus punye lesen...lepas tu head on to kajang lalu jalan lame....kami sampai kajang dlm kul 4 lebih...singgah umah aku nak amik baju sikit...and then we head on to Cyberjaya....

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails