Pages

    23 May 2007

    Mukhayyam Tarbawi '07: Latto Charok, Janda Baik, Pahang (Day 2)

    14 April 2007

    Bila menjelang waktu subuh..kami buat qiyamulalail sikit...and then bile masuk subuh...kami solat subuh berjemaah...selesai tazkirah..slot pengisian pagi tu ialah senaman...dan di'handle' oleh syawal...dahla tido tak cukup..pastu nak kene exercise lak berlari sana-sini pagi2...tamat senaman...pi mandi pastu sarapan....

    lepas sarapan, kami ready utk sesi ceramah ke-2 utk pagi tu...ustad yg bagi ceramah tu pernah dtg mukhayyam mase kat ulu bendul dulu..lupe lak name die...lepas ceramah...slot LDK...and then lunch...utk lunch...budak2 ni tak bagi makan nasi...instead bagi makan roti ngan telor ngan kaya...huhuhu...merasa arr tak kenyang....bukan budak2 tu je...fasi2 pun makan bende yg same...huhu...lepas lunch...kami siap2 utk pi jungle trekking....pi mandi air terjun....yeay!!!..

    Perjalanan nak ke tempat air terjun tu agak lame gak arr...dlm sejam...sblm sampai tu biaselah...klu namenye jungle trekking....kenelah meredah hutan..ngan lecaknye...ngan pacatnye...but all in all it was fun...and adventurous....so..bile sampai kat tempat air terjun tu...adela perserta2 ni buat aktiviti sikit...aktiviti tu pun dlm air....penyelah sejuk air tu...membeku....huhuhu...so..bile tamat sumer....dlm kul 5 baru bertolak balik...dlm kul 6 baru sampai...and then sesampai je...aku agak terkejut arr sbb khemah peserta kene roboh...tinggal 2 je yg masih berdiri...dalam hati ni mesti ade je keje yg x betul....saje nak kenekan budak2 ni....katenye ade babi yg robohkan...haih..macam2...sebelum aku sampai balik ke kem...aku, edry, hamdan, zul ngan tekong pi 'detour' jap...melencong pi usha satu tempat ni utk aktiviti marhalah tanfiz malam nti....tempat tu mcm kebun org...kire ok gak arr....

    so..dlm kul 6 lebih aku sampai balik ke kem...mandi2 bersihkan diri, solat pastuh lelap jap...sebab letih sgt..tak tahan....huhu....at least dpt la lelap jap..pastuh bile nak maghrib tu aku bangun...and then pi dinner...so..as usual ade slot ceramah utk malam tu...ustad yg bagi ceramah tu mmg aku tak pernah nampak sebelum ni...so..x kisahla...selepas ceramah..dlm kul 10.30 gitu baru ceramah tamat...klu ikutkan malam tu nti..akan ade satu slot namenye marhalah tanfiz....i'm not sure ape maknenye...tapi peserta akan melalui satu jalan yg agak gelap...mmg agak takut dan seram gak arr..huhuhu..yelah mane taknye...yg laki dibiarkan jalan sorang2 dlm gelap....yang perempuan kenelah berdua kan.....dalam hati aku...aku berdoa jela supaya jgn ade ape2.....hmm....so..kami bergerak ke tempat tu dlm kul 12...gitu gini kul 1pagi kot baru start...aku pun tak igt kul brape...tp mmg agak memenatkan arr...sampai subuh baru abis...balik tu...lepas solat subuh je....terus tertido...huhuhu....

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails