Pages

    06 January 2008

    Selamat Tinggal

    Alhamdulillah, hari ini sudah 6 hari kita melangkah ke dlm tahun 2008..masa berlalu begitu pantas sekali..sedar tak sedar...dah pun masuk tahun baru..dan syukur alhamdulillah..sudah 21 tahun aku masih diberikan nikmat utk teruskan hidup di dunia ini...

    For every start, there is ending..maksudnye..setiap sesuatu permulaan itu..ada pengakhirannye..contohnye..antara yg kita boleh renung2kan..spt yg terdapat dlm Al-Quran..[..x igt surah dan ayat brape..]..yg lebih kurang maksudnye:

    'Kullu nafsin dzaaikatul maut - setiap yg hidup itu pasti akan mati..'..

    Kadangkala, aku cuba utk mengingatkan diri ini..mmgla..selagi mana kita masih hidup..hidup ini perlu diteruskan..tapi..di zaman yg penuh dugaan dan dgn fitnah dunianya..how do we survive?..salah satuye..iman..iman kitalah yg insyaAllah dpt menangkis segala pancaroba dan hasutan2 dunia..aku terfikir tentang itu..aku terfikir..namun..kadangkala atas desakan nafsu..yg membatasi akal..aku tertipu dan terpedaya...

    Itu baru mukadimah..sikit je pun..tak byk..bukan ape..sebagai peringatan buat diri ini dan rakan2 pembaca sekalian..hari ini merupakan hari terakhir utk sem 2 ni...sepanjang lebih kurang 2 bulan yg lalu..[..satu sem pendek ni la..]..aku cuba berubah sedikit..aku tahu mase sem 1 yg lalu..performace aku agak teruk arr..tapi aku cuba..i tried to make some changes...so..sepanjang sem 2 ni..not much yg aku leh katekan perubahan yg mendadak...ataupun perubahan yg sedikit...tapi insyaAllah..proses perubahan ke arah yg baik tu..at least kite ade cuba...

    Hampir setiap malam..aku berfikir..aku berfikir ttg assignment yg tak siapnye..tentang keluarga aku..tentang masa depan aku..terlalu byk bende yg aku fikir..disebabkan aku fikir tu..aku susah nak lelap...terase susah sgt nak tido..walaupun mata dah tutup..tapi otak ni dok pikir mcm2...kadang2 tu..aku pun ade terpikir tentang dia..

    Dia?..[..hmm..]...

    Apepun, itu sahaja catatan aku utk kali ini...InsyaAllah..semoga kita bertemu lagi pada sem 3 hadapan..(^^)...

    "Sometimes, to make sacrifices, we have to let go things which we like the most..."

    6.23 AM. 6 Januari 2008.

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails