Pages

    05 September 2008

    A Night @ Masjid Putrajaya

    4 September 2008...
    It's been two nights that I have been to masjid putrajaya untuk sembahyang tarawikh...entahla..barangkali aku inginkan masa untuk berseorangan..tiupan angin yang tenang..lampu-lampu neon di tepi jalan mengiringi aku sepanjang perjalanan aku ke sana..


    Allahuakbar..
    Alhamdulillahi Rabbil Alamin..

    Imam memulakan takbir tanda mulanya solat isyak...jam menunjukkan hampir ke pukul 9 malam..aku sangkakan solat isyak..rupanya imam dan makmum sudah memulakan tarawikh...aku mengambil wudhu...kemudian aku mencari tempat yang agak jauh dari jemaah..di tepian..dan tunaikan solat isyak..sesudah itu aku sertai jemaah saf untuk tarawikh...

    Subhanallah Walhamdulillah
    Walaailahailllah
    Wallahuakbar...

    Itu senario 2 malam yang lalu..semalam..sekali lagi aku pergi ke sana..tapi..kali ini aku berbuka di sana..sehingga tamat tarawikh 8 rakaat..sehingga aku menuju ke pintu untuk melangkah keluar..kelihatan juga ade jemaah yg masih meneruskan tarawikh hingga rakaat ke 20..aku singgah untuk menikmati sedikit jamuan bubur kacang merah bersama kopi yang disediakan pihak masjid..

    Aku melangkah kembali ke kereta..dan memandu menuju kembali ke kampus...

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails