Pages

    12 February 2008

    Desa Tercinta 2008 Kedah: Langkawi [Part 1]

    Welcome to another edition of desa tercinta!...(^&)..masuk tahun ni..dah kali ke-3 lah aku join program ni..klu sebelum ni kat Rembau ngan Mentakab..kali ni kat Langkawi plak..as usual..setakat ni program ni diadakan usually pada cuti sem 2...dan biasenye cuti sem 2 ni jatuh pada awal tahun..

    So, what comes in mind bile sebut pasal Langkawi ni??..well.as you all know..Langkawi ni ialah sebuah pulau yang dimiliki oleh kerajaan Kedah..dan terletak somewhere around Kedah-Perlis...kalau nak pi sane..naik botla..yg aku tau..boleh melalui Kuala Kedah, Kuala Perlis dan ada juga yg boleh dtg dari Indonesia dan Pulau Pinang..klu sebut pasal Langkawi ni gak..terigt pasal cerita Lagenda Mahsuri..ceritanya insyaAllah akan aku ceritakan bile sampai tempatnye erk...(^^)....dan rupe2nye...Langkawi ni terdiri dari 99 pulau..klu sebelum ni kite tau pulau utamanya tu..pulau yg terbesar...tapi rupenye ade lagi pulau2 di sekelilingnye...dan klu sebut jugak pasal Langkawi ni..rugi klu tak beli coklat..sebab Langkawi ni pulau bebas cukai...so..mostly ade byk jual coklat2 import...yg harganya murah sikit arr berbanding kat tempat2 lain..(semenanjung tanah besar arr...cukai je sane sini...(^&)...)...so..itulah serba sikit tentang Pulau Langkawi ni...insyaAllah along the way...aku akan cite ape yg aku alami mase pi sane...(..tu dia..mula dah loghat dia..hehe..)...enjoy!...

    *(klu nak tau lebih lanjut...Google sudey...(^*)..hehehe...)...

    [11 Januari 2008 - Jumaat]

    So..mase ari tu..kami perlu berkumpul kat Dewan Sri Ruby...yg depan STAD (Melaka) tu...dlm kul 3 ptg...bile aku sampai..lum start lagi..tapi aku sempat gak arr jumpe member2 yg aku kenal yg join skali...gitu-gini...dlm 3.30 baru start..mcm biase arr..briefing ape barang yg perlu dibawak sume2 tu..aku tgk yg join kali ni tak ramai arr...dlm 80 org termasuk komiti...so..dlm kul 5 camtu abis...

    Malam tu..kami kene berkumpul kat roundabout tu lah dlm kul 8.30..gitu gini...tunggu sumer org dtg..pastu nak susun beg lagi..dlm kul 10 gitu baru bertolak...dari Melaka..bas tak lalu KL..instead lalu highway KLIA tu...dari NIlai terus ke NKVE..dlm kul 12mlm tu..kami stop kat R&R Rawang utk rehat jap..solat isyak..mkn2 sikit..minum...habis sumer..kami teruskan perjalanan kami..

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails