Pages

    14 July 2008

    Dynamic Team Singapore (DTS) 2008 [Part 1] - Preparation


    Jam sudah menunjukkan sekitar pukul 1 pagi. Di waktu hening begini, masih ramai lagi yg belum tidur kerana mengulangkaji sempena final exam yg akan berlangsung tak lame lagi. Mase tu aku baru balik keluar makan bersama kwn2 aku. Yelah, rase lapar lak time tu. Setibanya aku sampai kat bilik, one of my friend, izuan, YM’ed me, "Shah, ko nak tak join pergi Singapore?". I asked him, "Nape? Bukan haritu dah penuh ke?." He replied, "Haritu mmglah, tapi skrg ni ade yg tarik diri, ade yg tak dpt join, so, nak invite ko lah join nak penuhkan." Then, I said to him, "Ok, tapi bagi aku mase sikit."


    Bukan aku tak tahu menahu pasal DTS nih, aku pernah tanye die samaada still leh join lagi ke tak. Sebab sape2 yg berminat nak join kene pi interview dulu. Aku tak pergi pun interview tu, but selepas interview tu, katenye tak leh join lagi sbb dah penuh. So takpelah. Mungkin anda tertanya2, ape Dynamic Team Singapore nih?? From what I understand is that salah satu objektif program ni ialah untuk membuat kebajikan disamping berbakti kepada masyarakat. Actually, aku pun tak tau ape dan kenape program ni dibuat, tapi after the program, baru aku faham sikit kenapa.

    Sebelum kami bertolak ke sana, beberape hari sblm tu, komiti2 semua berjumpa terlebih dahulu, kirenye utk briefing program lah mcm job scope masing2, bincang tentang flow program, ape barang2 yg nak dibawa dan sebagaianya. Seingat aku adelah kot dlm 3 hari kami ‘meeting’. Kirenye buat preparation lah sblm bertolak. Time tu baru start cuti sem dan program ni lak dibuat mase minggu ke-2 cuti sem.

    27 Mei 2008 – 31 Mei 2008.

    So, sepanjang 3-4 hari tu, kami berkumpul kat kampus. Usually, klu time2 cuti aku dah balik Melaka. Tapi, kali ni, aku tak dpt balik awal. Itupun aku dapat balik kejap je sblm aku pergi. So, basically what we did during that time was, as I mentioned before, bincang tentang flow program, pembahagian tugas atau job scope masing2, pastu ade bincang tentang barang2 ape yg nak dibawa ke sane dan lain2 lagi.

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails