Pages

    28 July 2008

    Dynamic Team Singapore (DTS) 2008 [Part 7] - Tour of City Hall

    Aku pun tak sure la..kak lissa kate nak jalan2 ke City Hall mlm tu..tgk2..bukan City Hall aje yg dilawati..(&_^)...lagipun..dlm tentatif tulis 'tour of City Hall'....alah..pape jela..(&_&)...

    ..at one of the MRT station..can't recall the name though...(&_*)..

    ..see the sign??..kami dah hampir sampai ke Esplanade...

    ..ni lah Esplanade yg aku mention tu...klu tgk designnye mcm seolah2 mate lalat..tp..dlm gambar ni tak dpt nak nampak keseluruhan bangunan...

    ..Merlion..mercu tanda Singapura...klu tak silap aku..yg mcm ade construction nun jauh kat belakang sane tu..nak buat mcm marina arr..

    ..teka mane satu menara Maybank??..hehe..

    So...'lori' yg kami naik tadi..die drop kat mane ntah..tgk2 dah sampai kat stesen MRT...dari situ kami naik ke dan menuju ke Esplanade..aku tak igt stop kat stesen mane...kami melalui jalan bawah tanah..tahu2 je keluar dah sampai situ....setahu aku kat situ mcm ade dewan philharmonic..dan shopping kompleks...dari esplanade tu kami jalan kaki menuju ke Merlion..mercu tanda Singapura...tempat tu tak jauh dari esplanade tu...diadun dengan tiupan angin laut sepoi2 bahasa dan bunyi air laut yg menyenangkan..[..pergh..]..kat situ..ape lagi..bergambar arr byk2...kami dimaklumkan..ade Merlion yg lain..yg kat situ yg originalnye..dan yg lagi satu kami jumpa kat Pulau Sentosa...[..tu nti aku cite erk..hehe..]...

    ..berehat seketika..

    Kami teruskan perjalanan kami menuju ke bangunan Stamford Raffles (kot)..aku pun tak sure name bangunan tu..tapi..mcm kak lissa kate...jam kat menara bangunan tu la mcm ade dlm cite labu labi..perasan tak??...(*_&)...

    ..this year..Singapore will be hosting its first Formula 1 race...a street circuit like Monaco...dan klu tak silap aku..this is part of the road that will be included in the circuit..

    ..i'm not quite sure name monumen ni...tapi..apu yg aku dgr..kak lissa lah yg kate bangunan ni lah yg ade dlm cite Labu Labi tu..ye ke??..hmm...

    ..muzeum..

    ..the Fullerton Hotel..

    Dari situ..kami berjalan kaki lagi..lalu muzium (kot)..pastu ade jambatan..pastu ade menara maybank..one thing is that..aku rase menara maybank tu lagi tinggi dari menara kat KL tuh..[..maybe..hehe]...and then jalan..jalan..jalan...pastu kene lak masuk stesen MRT bawah tanah..dari situ..aku pun tak igt muslimat turun stesen mane..tapi yg muslimin turun stesen Eunos...dari Eunos..kami berjalan kaki ke rumah tempat kami menginap..agak jauh gak la..dlm 45 minit baru sampai...on the way tu...singgah lak satu kedai melayu ni...jual nasi lemak..ape lagi..klu dah namenye org malaysia..borong nasi lemak tu...(&_*)....

    ..ni lah kedai yg jual nasi lemak tuh..

    ..walking home..

    ..the road to our 'house'...

    After a very tiring walk...akhirnya kami sampai ke rumah kami...tapi..ade masalah lak..pintu tak leh bukak!...adeih!...dlm hati aku..napelah jadi camni..tapi nak wat camne...pak cik yg ade kunci pintu umah tu neighbour je..tapi die dah tido...xkan nak kacau mlm2 buta nih lak kan..so kami beramai2 terpaksala tido luar...haih..mmg satu pengalaman yg tak dpt dilupakan..(&_^)...hehe..

    Phew..that is the end of day 2...still a long way to go..(&_^)..

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails