Pages

    24 July 2008

    Dynamic Team Singapore (DTS) 2008 [Part 4] - Opening Ceremony

    After we had our lunch..we head to the 'masjid' utk solat zohor..actually..dlm bangunan headquarters tu..ade mcm satu floor ni mcm surau arr..tapi besar keluasan nye...dan boleh lak utk buat solat jumaat...after solat..kami pi ke tingkat 7...di situ..ape yg aku nampak ade mcm ofis utk org2 besar Jamiyah..and then kat situ ade mcm bilik meeting..like a board room meeting arr..or like a conference room...so, in there is where we'll be having our short opening ceremony dengan Jamiyah sendiri....

    ..lunch..

    Majlis pembukaan dihadiri oleh beberape org kenamaan Jamiyah...all in all..tak silap aku ade la kot dlm 5 org..salah sorangnye encik husni...jawatannye aku pun tak sure...yg lain pun aku tak sure ape jawatan diorang dlm Jamiyah...ni tak termasuk kak lissa...hehe..oh ye...lupe lak nak cite erk..sape kak lissa ni???...kak lissa nilah yg akan guide kami sepanjang kami berada di singapore nih...dan dibantu oleh seorang lagi abang nih...[nti aku citekan sape die..hehe..]...dan ade lagi sorang akak nih.[..tu pun nti aku cite..hehe.]..so..the ceremony was going on well...mule2 ade sesi taaruf sikit..kami memperkenalkan diri masing2..majoring dan asal sumer...then ade short video presentation...we then introduce kepada wakil2 Jamiyah tentang DTS nih...dan alhamdulillah..mereka tertarik jugakla dgn program yg kami anjurkan ni...

    When all is done..is time for us to leave...mungkin rezeki kami..apabila tuan presiden Jamiyah sendiri utk opening ceremony tu...bertuah gak la dpt berjumpa someone with a high position and popularity...so..he joined and..around few minutes die sempat gakla dpt beri kata-dua...sbb yg aku dpt tau mr. abu bakar kene pi outstation petang tu..agaknye die sempat singgah jap...so okla...

    Then, when the ceremony is over..kami turun ke tingkat 5..[aku pun tak igt arr..]...utk minum petang..kirenye tingkat tu tempat utk makan arr..ade dapur sumer...bile dah selesai..oh ye..sblm tu..actually..selepas kami singgah kat darul takrim tgh hari tu...kami pi ke satu tempat ni kat Teluk Kurau..kat situla budak2 laki akan menetap..actually die rumah..semi-d...tapi besarnye mcm banglo...huhu..so..kat situ la kami mandi sumer...[tak mandi pagi lagi..huhu..].. sblm pi ke Jamiyah's headquarters...

    ..minum petang lak...

    Nevertheless, from the headquarters, we head on to Darul Ma'wa at Eunos...it is a place for the children..kind of rumah anak yatim arr...so..ape yg kami buat kat sana???...nak tau??...nantikan post seterusnya...(^_*)...

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails