Pages

    05 February 2007

    Desa IT 2007 Pulau Pinang: Balik Pulau (Part 1)











    Ahad, 7 Januari 2007

    ..petang tue...pukul 2...aku ade exam BQT...agak tension gak arr sebab exam ari ahad....tapi takpe...there's first time for everything...so..lepas abis je exam tamat kul 5 tue....aku terus rush pi bilik aku...amik barang2 sumer masuk kete...dan balik umah....sebab ari nie merupakan hari akhir utk semester 2.....dan cuti selama 3 mgu akan bermula.....so..brg2 aku letak kat umah...sampai2 umah aku kemas2 baju.....pastuh dtg kampus balik malam tue jugak....on the way nak balik kampus...aku pi mines jap......maen bowling....hehehe.....kat sana....member2 aku yg ade pejal, ujay, aziz, masyhur, yus, karim ngan hau....we really had a nice time......lepas penat maen...kami makan kat McD.........after that aku pun balik menuju ke Cyber.....sementara depa panggil utk berkumpul....aku lepak2 ngan member2 'engine' aku.....depa terpaksa re-seat exam.....sebab ade org bocorkan soalan.....haih....nak wat camne....bende dah nak jadik......huhuhu....

    ...dlm kul 10 gitu...depa call utk berkumpul di depan STAD....katenye nak bertolak kul 12.....so...on the way tue...aku singgah masjid jap...nak solat isyak....terjumpa ngan abg blankurt...so..aku borak2 ngan die...kemudian mintak diri....selepas briefing sumer2 tue....gitu-gini kami bertolak nak dekat kul 1 pagi.....huhuhu....

    Isnin, 8 Januari 2007

    ...stop yg pertama...kami berhenti di R&R Rawang dlm kul 2 pagi....sepanjang perjalanan td....aku tak dpt lelapkan mata aku...ntah kenape rase takleh tido.....mungkin sebab tak sabar nak smpai Penang....huhuhu.....kali terakhir aku sampai di pulau mutiara tue....klu tak silap aku tahun 2004...mase aku form 4...time tue aku pi ngan family aku.....tapi kali nie suasananye laen sikit arr....just for info....Desa IT nie merupakan program tahunan anjuran UPG (University Peer Group)...program anak angkat arr...disamping memperkenalkan IT kpd org kampung...kali nie..ade lebih kurang 100 org in total yg menyertai program nie.....

    ...setelah selesai semua urusan...bas pun bergerak....kali nie baru aku dpt tido...walaupun tak berapa lena....at least dpt tido...huhuhu....pastuh bas berhenti jap kat Kuala Kangsar.....tempat perhentian yg dekat ngan Jambatan Sultan Azlan Shah tue....tapi bas berhenti utk isi minyak...kebanyakannye time tue tgh tido...so takde org yg turun....

    ..stop yg ke-3...dekat perhentian kawasan Bukit Merah...ade org kate kat Gunung Semanggol....gitu2 arr...ape pun kami berhenti di situ dlm kul 4 lebih....di situ kami diberi t-shirt rasmi utk dipakai mase smpai sana nti....kat situ gak kami sarapan, mandi......khidmat diri arr....hehehe....selepas solat subuh...kami bergerak semula dlm pukul 7 pagi......kami tiba di jambatan Pulau Pinang dlm pukul 8 pagi.........semasa kat jambatan tue....punyelah byk kete.....jem plak tue....haih...mcm kat kl plak....yelah....mane taknye...time tue org sumer nak pi keje...huhuhu....anyway....selepas mengharungi semua tue...kami tiba di Balik Pulau dlm kul 9 pagi...sebelum kami pi ke destinasi...kami stop dulu jap...dekat2 nak sampai kampung tu arr.....kat situ kami bergambaq....hehehe....

    ..kami tiba di destinasi dlm kul 10..name kampung tue....Kampung Jalan Bharu.....kehadiran kami disambut oleh paluan kompang dan orang kampung yg menanti ketibaan kami dgn penuh sabar...kami berarak ke taska dimana majlis penyerahan anak angkat akan dilakukan....adelah semasa majlis tue...beberape org penting berucap...mcm Amir...iaitu tuan direktor....pastuh YB Farid...selaku wakil rakyat....dan beberape org kampung laen.....selepas kami dah jadi anak angkat....hehe...kami dibawa ke rumah keluarga angkat masing2......so....yg jadi 'adik-beradik' angkat ialah aku, shah, azam ngan seorang member dr kampus melaka, eka......huhuhu...tapi...mase tue cume aku ngan eka je....sebab shah ngan azam kene re-seat utk exam tue kan....so..depa dtg lambat sikit arr...

    ..setibanya di rumah keluarga angkat...kami letak barang....pastuh makan tgh hari....ayah angkat kami bawak makan kat luar...ade sorang pak cik nie dtg...kawan die....bawak kami skali....pak cik tue plak....ade gak anak angkat...4 org perempuan ... ptg tue plak....dlm kul 3...semua perserta kene berkumpul die sekolah sg. korok.....tak jauh dari rumah kami tu arr.....utk taklimat seterusnya.....di situ kami berpecah mengikut biro atau divisyen yg kami pilih sebelum nie.....jadi aku join bahagian teknikal.....so...tugas pertama kami.....kene kemas markas....kire tempat utk letak barang2 arr....mcm hadiah2 sumer tue....pada asalnya barang2 tue ade kat satu rumah nie.....hehehe...citenye ade gak semase kat sana tue...yg takde keluarga angkat....huhuhu...sian depa....so...depa mcm kene duduk rumah sewa arr.....klu tak silap dlm 10 org.....so...mule2 barang2 tue diletakkan kat situ....so lepas tue kami pindahkan ke satu tempat tak jauh dari situ arr...ade satu mcm kedai kosong.....lepas kemas2 sumer....aku dan eka balik....sampai je bilik...selepas solat....igtkan nak lelap jap...sedar2 dah pukul 8 lebih....haih....letih naa....

    ...malam tue....ade slot utk majlis suai kenal ngan org kampung kat taska tadi....so...dlm majlis tue depa perkenalkan lah....barisan JKKK kampung....and then ade sesi soal jawab sikit....and then tue jelah.....pastuh....aku dan beberape member laen pi minum, lepak2 kat warung depan sekolah sg. korok tue....pastuh aku ngan eka balik....dlm kul 12 lebih....sampai umah....abah...(ayah angkat aku arr)....duk sorang2 kat luar.....katenye yg mak ngan akak kluar...pastuh kami masuk bilik...siap2 nak tido.....dlm kul 1.45 pagi baru tido.....

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails