Pages

    16 February 2007

    Desa IT 2007 Pulau Pinang: Balik Pulau (Part 7)

    Sunday, 14 Januari 2007

    ...we woke up early in the morning...had ourselves cleaned up....had our breakfast....dan lepak2 kat ruang tamu.....katenye kene berkumpul kat rumah 'tercantik' tue kul 10...hmm...aku dpt rasakan bagaimana perasaan masing2...mungkin ade yg suka...mungkin ade yg x sabar2 nak balik....mungkin ade yg xmo balik....biaselah...dlm kehidupan nie....every beginning has an end....kite hidup di dunia ini buat sementara je....setiap yg hidup pasti akan mati....seperti firmannya:

    'kullu nafsin dzaaikatul maut....setiap yg bernyawa itu pasti akan mati'

    ...jadi...sepanjang seminggu aku berada di penang tue...terlalu byk pengalaman dan kenangan berharga yg aku dpt.....jauh perjalanan luas permandangan......satu pengalaman yg mungkin org laen x dpt...tp aku sempat utk mengecapinya....begitulah hidup ini....selain menjadi khalifahNya....klu boleh pergilah merantau ke negeri org.....carilah sebanyak pengalaman selagi hayat dikandung badan....sebelum kami pulang..kami sempat bergambar beramai2 bersama semua org kampung...selepas itu kami kami siap2..letak beg ke dlm bas.....hmm...after everything is settled.....we say goodbye to our foster family...not knowing when we could come back.....

    ...on the way nak balik tue..org kate...alang2 menyeluk pekasam...biarlah sampai ke pangkal lengan kan....dahlah dtg jauh2...bukannye senang nak pi penang tue....so..kami plan nak pi singgah jap kat komtar....alah...tgk2 je ape yg ade....tp sebelum tue...kami stop jap kat stesen bas sg. nibong...ade yg sesetengah dari kami...yg duduk belah utara balik naik bas je...ade yg parents yg dtg amik....lepas tue..we head on to komtar...kami pun turun bile dah sampai....actually kami pi 2 tempat...komtar...ngan prangin mall kat sebelah je....huhu...we were given 1 hour utk jalan2....bile sumer dah naik bas....we head on home...

    ....kami bertolak dari penang dlm kul 3 ptg....and we reached cyberjaya dlm kul 9 mlm....lepas dah turunkan beg...aku balik ke hostel jap..amik kete....pastuh aku balik ke rumah Kajang....on the way tue...aku singgah Bangi...time tue Ali ngan Muzaffar ade kat sana bile aku call depa...tgh lepak2 minum....so..aku yg blum mkn mlm lagi time tue....pilah join depa....dah abis...aku balik ke rumah Kajang...and prepare for my next trip....Desa Tercinta Rembau!!!......

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails