Pages

    28 February 2007

    Gong Xi Fa Cai...;>...

    ...terase dah lame plak aku x post pape kat blog aku nie...baru je seminggu tinggalkan...kali terakhir mase sebelum cuti raye cine aritu arr...16 ariblan 2 klu x silap aku...

    ...so..minggu lepas nilah...warga MMU bercuti selama seminggu disebabkan chinese new year tue....so..alang2 gitu...dicutikan seminggu terus....aku mcm biase..klu cuti panjang akan balik rumah kat melaka...nak duduk rumah kat Kajang tue??..haih..pikir due kali...dahle sorang2...huhu..anyway..aku bertolak balik ke melaka ngan adik aku ari jumaat..17 feb...sampai sana dlm kul 8....sesampai je..ayah bawak kami sekeluarga pi makan....x kisahlah kan...

    ...klu nak cite pasal raye cina nie..terigt mase kecik2 dulu...mase aku duduk kat melaka dulu...(sblm nie mmg pernah duk kat melaka...)...jiran aku plak time tue cina...so bile raye cina...biasenye kan ade tarian singa tue...so..kadang tue mule2 rase takut gak...yelah..nampak mcm real je...tapi lame kelamaan..bile dah besar nie...dah x kisah nak tgk...haih....klu sebut pasal cina2 nie lg....yg synonimnye ngan aku....aku ade darah cina sikit...walupun klu tgk muke...xlah ketara sgt mcm org cina...tp mak aku kate mmg darah kami adik beradik ade darah cina..dan lagi satu...aku nie kadang2 suke tgk cerite cina....cina hong kong arr..mostly cantonese....walaupun ade yg mengarut2...tapi kdg tue suke tgk..rase seronok plak...mcm cite Kung Fu Hustle ke..Shaolin Soccer ke...cite2 Jackie Chan ke....tp skrg dah kurang sikit...sibuk duk tgk cite2 org putih lak....haih..

    ..so sepanjang minggu aku kat melaka...aku just lepak2 jelah kat umah...ade skali tue ujay ajak aku pi maen bowling....tapi penuh...so..jalan2 jelah kat MP tue...bile takde buat pape tue...aku bace buku yg aku pinjam dari yus sblm cuti tue...2 buku...tajuknye:

    - Bid'ah Hasanah : Istilah Yang Disalah Fahami
    Mohd Asri Zainul Abidin

    -
    Perubatan Islam dan Bukti Sains Moden
    Dr Danial Zainal Abidin


    ...so..dlm seminggu tu jugak aku habiskan bace buku2 tue...buku yg pertame tue lebih kpd sejauh mane pemahaman kite terhadap amalan2 yg kite kate...boleh buat...tapi Nabi S.A.W x ajar...jadi die kupaskanlah..yg nie boleh ke..yg nie x boleh ke..klu boleh kenapa..ape dalilnye.....dan lagi satu tue lebih kpd pengetahuan tentang..kesihatan dari sudut Islam...mcm bukti2 sains dan bukti2 Al-Quran..sesetengah tue ade dari hadis2 Nabi.S.A.W.......

    Fiman Allah:
    "Apakah yang menyebabkan kamu semua masuk neraka Saqar ini?" Mereka menjawab: "Kami tidak termasuk golongan orang-orang yang bersembahyang (solat)"

    Surah Al - Muddassir, Ayat 42 & 43

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails