Pages

    06 February 2007

    Desa IT 2007 Pulau Pinang: Balik Pulau (Part 2)

    Selasa, 9 Januari 2007

    ...the next day...patutnye nak bangun awal pagi...tapi ntah camne kul 8 lebih baru sedar..agaknye semalam penat sgt....huhuhu..anyway...utk hari pertama kami berada di sana....pagi tue ade slot utk bengkel IT....dlm tentatif slot nie melibatkan 4 sekolah....sk sg. korok...sk balik pulau...smk seri balik pulau...dan smt balik pulau....tapi aku ngan eka kene pi sk sg korok.....tak jauh pun..huhuhu...so...sepatutnye kami kene berkumpul kat taska dlm kul 9 pagi....selepas sarapan...aku ngan eka pilah sekolah...kami smpai pun agak lewat...tapi nasib baik budak2 tak masuk makmal komputer tue lagi......dlm kul 10 kot kami start....bukan aku ngan eka je kene pi handle kat sekolah tue...ade lagi beberape rakan yg laen....so..sepanjang bengkel tue...mcm2 kami ajar kat budak2 tue....tapi kire ok gak arr....ramai yg celik komputer.....yg tau jugak arr selok belok komputer nie...yg kami ajar cume paint ngan microsoft word.....paginye paint...petangnye microsoft word.....hmm...sepanjang aku kat situ...mmg seronok arr ngan budak2 tue...yelah baru darjah 6....jiwa masih lagi kanak2...jadi nak layan depa tue kene ade kesabaran sikit arr...sbb byk kerenahnye....ade yg byk tanye....ade yg tak reti duduk diam.....but all in all....it was fun.....selesai je bengkel IT tue...dlm kul 4....aku ngan eka pun balik....ptg tue takde bende sgt....aku ngan eka just lepak2 je kat ruang tamu...tgk tv....minum petang....meanwhile..pagi tadi..azam ngan shah pun sampai...the whole day depa tak buat pape arr..katenye 'dikecualikan'...huhuhu..so..depa duk rumah jelah...lepas minum petang tue...aku, azam ngan shah pi jalan sekitar kampung...jalan kaki je.....tapi kami jalan tak lah jauh sgt......tapi oklah tue...dapat hirup udara segar petang2...huhuhu...tiba maghrib kami pun balik...lepas maghrib aku pi masjid utk dgr kuliah maghrib...mule2 aku pi sorang....but later my abah and eka
    joined me....abis kuliah....kami solat isyak...selesai solat kami balik....makan malam..then rehat2 arr kat ruang tamu.....

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails