Pages

    15 February 2007

    Desa IT 2007 Pulau Pinang: Balik Pulau (Part 5)

    Jumaat, 12 Januari 2007

    ..
    that morning..kami bangun agak lewat arr..disebabkan keletihan berjalan2 semalam...lagipun nasib baik pagi tue takde pape aktiviti sgt...so lepak2 jelah kat umah....tp at the same time...ade sesetengah yg laen...komiti2 sedang hias2 dewan utk majlis penutup mlm nti...tp kami maleh nak pi..huhuhu...anyway....tibe waktu zohor..as usual kami pi masjid utk solat jumaat....masjid tue taklah jauh sgt....jln kaki pun sekejap je dah sampai....tapi kami pi ngan kete....kete abg mizan...tp yg bawaknye abah....ntah ke mane die pi...huhu...sesudah solat jumaat kami balik...tapi abah tak balik skali....katenye ade org meninggal...innalillahhi wainnailaihirrajiu'n.....so...die suh kami balik dulu..bawak kete...aku yg kene bawak..huhuhu..takpelah...bawak ajelah..ckp pasal org meninggal nie....ade cite yg buat aku geli hati arrr...ade skali tue..aku tanye mak angkat aku.."mak, abah pi mana?"..die jawab:"pi simpan jenazah"...aku pun blank jap...simpan jenazah??...simpan kat mane tue aku tanye....rupenye2 ape yg dimaksudkan ialah kebumikan jenazah...aku cakap ya Allah...igtkan ape lah....klu tak silap aku istilah tuelah yg org Penang guna...huhu...so...sampai kat umah....we had our lunch...and then lepak2 kat ruang tamu...dlm kul 3 camtu...kami sumer..aku, azam, shah ngan eka pi lah dewan sg korok...tmpat depa buat utk majlis penutupan nti...sampai di sana....kami tolonglah ape yg patut...angkat kerusi ke..hiaskan dewan ke.....but mostly mase kami sampai tu byk jugak arr keje dah siap....cume tinggal sikit2 je....dah habis tolong2...bile takde pape lagi...kami pun balik....sblm tue shah ngan azam dah balik dulu...tinggal aku ngan eka....so bile time kami nak balik tue...kami singgah jap pekene ABC...huhuhu...dah abih..kami balik......sampai di umah...aku pi solat asar....pastuh aku pi dapur tlg mak masak...huhuhu...mcm aritue arr..dapur luar tue...so...kami tolonglah ape yg patut.....mase tue plak...azmi, hafiz ngan zumi pun ade...depa pun join skali....

    ..that night...majlis patut bermula lepas isyak..kul 9..tapi start agak lewat sikit...nak tunggu VIP arr.......ngan org kampung sumer....encik zam pun mai..huhuhu..anyway...during the ceremony....as usual ade beberape persembahan arr...tp taklah byk....persembahan dari PLM....pastuh ade sesi bergambar bersama ngan keluarga angkat masing2 dan setiap keluarga diberi cenderamata.....selepas tamat majlis....kami pun balik....

    ...ketibaan VIP...

    ...persembahan dari PLM...

    ...ucapan oleh YB Farid...

    ...khusyuk menghayati majlis...huhuhu...

    ...my family...

    Sabtu, 13 Januari 2007

    ..
    lepas kami sampai umah selepas closing ceremony tue...kami lepak2 jap...majlis tue pun abis agak lewat...anyway..dlm kul 12 lebih pagi.....akak angkat aku dan abg mizan bawak kami dengan izwan (anak abah) pi round2 ke bandar.....walaupun agak lewat...dah nak kul 1 pagi..tapi takpelah.....bukannye selalu erk??..huhu..so kami pi ngan 2 kete...aku naik kete akak angkat aku ngan eka....azam, shah, izwan naik kete abg mizan....so..dlm kete..akak angkat aku sambil die drive tue..sambil tue die terangkanlah tempat2 yg kami lalu...name tempat...ape yg specialnye tempat tue.....along the way tue..aku sempat arr catat beberape name tempat yg kami lalu...antaranya:
    • Jelutong
    • Georgetown
    • Batu Feringhi
    • Relau
    • Bayan Baru
    • Bayan Lepas
    • Bukit Jambul
    • Sungai Nibong
    • Teluk Bahang
    • Gelugor
    • Tanjung Bunga
    • Padang Kota Lama dan Baru
    • Gurney Drive
    • Sungai Pinang Tanjung
    • Butterworth
    ..dan Air Itam...fuhh....byk tempat gak kami lalu....tapi tulah..jalan2 pukul 2 3 pagi..kerete tak byk arr...so mmg takyah nak pening jem!..hehehe...tp kami sempat gak arr berhenti kat beberape tempat...mcm kat Padang Kota Baru tak silap aku...pastuh ade satu tempat nie kat satu roudabout dekat2 ngan Fort Cornwallis klu tak silap aku....roudabout tue ade satu jam besar nie..sbb menarik kan..so kami berhenti dan bergambar kat situ....pastuh pi minum kat mane ntah....lupe name tempat...kedai mamak..namenye Kassim Mustafa...katenye kedai tue popular...katenyelah...so..gitu gini....kami balik...sampai umah dlm kul 5 pagi....dek keletihan tak tahan ngantuk....tido...igtkan nak stay up sampai subuh...tapi sbb tak tahan sgt..tertido...huhuhu....

    ...bersambung

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails