Pages

    13 September 2007

    2 x 5

    Seringkali mase kite kecik2 dulu...ayah atau ibu slalu kate....bile adik beradik bergaduh ke...time nak rebut mainan la biasenye..bile sorang tuduh yg ni...pastu yg tu tuduh yg ni....tibe2 nti diorang akan kate: "Ah, ko pun same, 2 kali 5!!..."

    Ape maknenye tu sebenarnye??...aku pun tak tau mule2...2 kali 5 = 10 kan??..cikgu matematik aku ajar aku gitu...2 kali 5 = 10..x paham aku..skrg ni bile dah besar sikit...pun kene gak kadang2....huhu...bile tanye..maksudnye lebih kurang bermaksud 'same aje'...eh..tul kan??..Actually..itulah salah satu indahnya kita orang melayu ni...penuh dgn bahasa kiasan...ntahla..tak taula dari mane mulenye....kadang2..bile terlalu berkias..laen pulak maksudnye...nti jadi masalah plak..hmm..

    Anyway, aku pun bukannye ade idea sgt tentang topik ni...pun begitu..klu nak di huraikan..agaknye berjela-jela la panjangnye...actually aku suke dgr lagu Ahli Fiqir tu..tajuk lagu die pun dah menarik..klu dgr betul2 lirik die...ade msg2 tertentu yg membawa maksud yg tersirat...so..sape2 yg dpt tangkap...taula ape yg cube diorang sampaikan...

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails