Pages

    22 April 2009

    Indahnya Di Puncak Lui

    Pagi nan hening..angin pagi yang bertiup menggerakkan kami utk bangkit berqiam....jika di kampus, jarang sekali kite dpt bangun utk berqiam..alangkah indahnya jika kite mengetahui sebenar2 hikmah di sebalik solat sunat malam itu..

    Firman Allah, di dalam surah Al-Muzammil: "Wahai orang yang berselimut! Bangunlah (mendirikan solat) di malam hari kecuali sedikit waktu darinya. Iaitu separuh malam atau kurangkan sedikit darinya." Ayat 1 hingga 3. Sungguh, ia bagaikan satu seruan pada semua orang2 yang beriman utk berqiam sambil merenungi keindahan ciptaanNya. barangkali, nikmat itu tidak akan kite kecapi, melainkan diri kite sendiri yang ada punya usaha utk bangun.. sambil berzikir dengan menyebut Allhuakbar.. Subhanallah.. Alhamdulillah.. insyaallah kite akan perolehi ketenangan di hati... Firman Allah lagi dlm surah yg sama..ayat ke-9: "Dialah Tuhan Timur dan Barat, tiada Tuhan melainkan Dia. Oleh itu, ambillah Allah sebagai pelindung."


    2 hari di puncak Lui...meninggalkan satu kenangan yang indah... adanya gelak tawa..suasana yang gembira...usik sane..usik sini..mcm2...pun begitu..alhamdulillah...kite same2 dapat laksanakannya... mukhayyam merupakan satu program tahunan..klu sblm ni bergabung dengan rakan2 dari melaka...tapi..pd tahun ni..kami buat secara standalone...atau secara sendiri...dari segi modul, aktiviti, planning semuanya kami yg sediakan... ia juga merupakan satu penyampaian bagaimanana melatih bakal2 anak usrah utk menjadi pemimpin pd masa akan dtg...more or like leadership camp la... apepun..ucapan tahniah kepada semua yang terlibat..(^_^)...


    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails