Pages

    25 April 2009

    Pisang Goreng Panassss!!!..


    Bayangkan..mase tu waktu tu tgh hujan..biasenye waktu2 petang gitu arr...langit pun nampak gelap je..nampak mendung..gelap2-terang gitu...pastu angin suam2-sejuk meniup melalui segenap tingkap yg ade..pastu bayangkan lak time tu kite tgh duduk dekat ruang tamu rumah..lampu pun tak pasang..gelap je suasana...tambah lak tgh tgk tv...sambil tu kita lak pekene pisang goreng ditambah lak dgn air milo/nescafe/etc/etc panas...wow!!!..nikmatnye klu dpt merase...(^_^)..


    cite pasal pisang goreng ni..mmg sinonim la dikalangan kite nih..biasenye pisang goreng ni beli waktu2 petang..kdg tu time panas2 kan...yg aku gambarkan td tu bile time hujan petang2 tu...huhu..so..biasenye..pisang goreng ni slalu dijual kat tepi2 jalan..kdg tu adela jual bende2 lain gak..cekodok..ubi goreng..ubi keledek..mcm2...and then antara jenis pisang yg didapati org buat pisang goreng..pisang tanduk..pisang nipah..pisang mas..dan lain2 yg aku tak brape sure..asalkan ia pisang lah...hehehe..(^_^)...

    tapi..skrg ni...ade 'add-ons' lak..- pencecah kicap..(x sure exact namenye..tp..pencecah tu made up of kicap la...)...dan ramuan pencecah tu biasenye ade lada skali arr..x byk pun..so akan rase pedas2 sikit...tapi..kdg tu tak semua tempat ade...apepun..pisang goreng seringgit!...nyum..nyum..hehe..(^_^)..

    2 comments:

    fAizAL(^^,)izWaN said...

    ek elleh bro..
    nk g cendol ckp je r nk g cendol!!!
    tu hah,akak ko nk blanja tu!! ;p

    hishahmuddin said...

    eh..eh...

    ade2 jela nak kenekan aku..

    dahla2 la tu...

    haih..

    Related Posts with Thumbnails