Pages

    28 December 2011

    [RE-WIND 2011][#19] Selamat Tinggal Akademi Fantasia

    Selepas 9 musim Akademi Fantasia bersiaran, kini secara rasminya, Akademi Fantasia melabuhkan tirainya buat kali yang terakhir. Satu tradisi dalam Akademi Fantasia adalah penyerahan finalis kepada keluarga masing-masing. Majlis yang penuh kemeriahan dan ada kalanya menimbulkan kesedihan ini telah diadakan di Rumah Kaca Akademi Fantasia di AEON AU2, Setiawangsa.

    Majlis penutup dan perpisahan ini telah dihadiri oleh tenaga pengajar, tenaga produksi, bekas-bekas pelajar yang tersingkir dan ahli keluarga finalis. Dalam majlis ini juga telah diserahkan trofi Akademi Fantasia kepada semua pelajar yang telah tersingkir termasuk Aida dan Amir yang digugurkan. Hadiah iringan daripada Sony Malaysia juga telah disampaikan oleh Pengetua Akademi Fantasia 9, Amy Search.

    Pengetua Amy juga sempat memberikan berapa pesanan kepada semua 14 pelajar Akademi Fantasia agar lebih bersedia menempuhi kehidupan yang baru sebagai seorang artis. Segala apa yang telah diajar oleh semua tenaga pengajar diharap dapat disimpan dan diamalkan demi kejayaan akan datang. Pengetua juga mengucapkan terima kasih kepada seluruh warga kerja Akademi Fantasia 9 yang bertungkus lumus menjayakan produksi Akademi Fantasia yang terakhir ini.

    Selamat Tinggal Akademi Fantasia!

    [http://www.astro.com.my/akademifantasia/articles/art_5294.html]

    Akademi Fantasia, Season 9 is the ninth as well as the final season of Akademi Fantasia to be aired in Astro Ria which premiered on April 2, 2011. Aznil Haji Nawawi is appointed as the host of this season, after being a permanent judge in Season 8. The professional trainers as well as twelve students of this season were revealed in a press conference which took place in ÆON malls in Malaysia| ÆON AU2, Setiawangsa. On April 2, 2011, Amy Search was revealed to be the Principal for this season during Konsert Tirai Akademi Fantasia. It was also announced that this season will be the last season of Akademi Fantasia which was confirmed by Azlin Reza Azmi, the Manager of Astro Ria channel. On June 12, 2011, Hazama Ahmad Azmi was crowned the winner of the ninth season of Akademi Fantasia. This season attracted the lowest reception of votes in the history of Akademi Fantasia, with 3.74 million votes cast.

    [http://en.wikipedia.org/wiki/Akademi_Fantasia_%28season_9%29]

    Here are the past winners:

    AF 1 - Vince
    AF 2 - Zahid
    AF 3 - Mawi
    AF 4 - Faizal
    AF 5 - Mila
    AF 6 - Stacy
    AF 7 - Hafiz
    AF 8 - Shahir
    AF 9 - Hazama
     [http://ms.wikipedia.org/wiki/Akademi_Fantasia]

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails