Pages

    02 January 2007

    ...SelesemA...

    Sejak semalam aku macam nie (isnin)....mula2 aku batuk2....batuk kahak....pastuh selsema plak....aku pun tak sure sebab ape...mungkin sebab...sepanjang minggu lepas....aku asyik minum minuman ber'ais' kot....huhuhu....ape aku leh buat..panas...tekak kering....sekarang...ape dah jadi??...merana tak tentu pasal....skrg nie pun...kpale aku ade rase pening2 sikit....petang tadi aku amik ubat selsema dari Uchi...pastuh aku terus tido....yelah...nak redakan sikit..skrg nie...mmg dah reda sikit....

    Hmmm...exam dah nak dekat....aku exam 4 jan utk paper managerial comm.....pastuh ari ahad plak...7 ariblan....paper bqt...petang lak tue.....sedih tul....time tu ramai dah balik...tinggallah kami yg tak abis exam nie....takpe...aku mmg arr tak kisah....sebab rumah dekat....bile2 je boleh balik...laenlah mcm kat melaka dulu...rumah jauh...kalau boleh nak balik tiap2 minggu....tapikan...makin lame...aku dah tak kisah nak balik...sebab kat umah bukannye buat pape....mmglah dpt jumpa family.....lagipun...skrg nie..family aku dah pindah melaka....so..kat rumah tue mmg takde orang arr.....nak balik pun...balik pagi ke..pastuh balik kampus petang.....tak berani aku nak duduk malam sorang2......huhuhu....lagipun...duk umah tak study...same cam duk kampus...asyik mengahadap komputer je...tapi nak wat camne...kene study..aku tau result aku last sem teruk....hmm...entahlah...tapi insyaAllah...aku akan cuba sedaya upaya aku utk lulus.....and try to think positive....


    Malam tadi (isnin, 1 jan)...entah mcmmane....aku terikut plak fakhru ngan topek pi umah abg jai.....usrah depa tue....niat asal fakhru ajak aku makan...pastuh aku nak singgah blik ujay jap nak ajak die study malam tue...ntah camne....topek ajak..kate abg jai buat makan2....bukan aku tak kenal...aku kenal abg jai mase kami buat 'rehlah'....kat sg chongkak...so tak kisah lah....org dah ajak.....takkan nak tolak kan?..melainkan klu betul2 ade hal....then bolehlah bagi alasan.... so..aku pun ikut....yg ade time tue....aku, fakhru, topek, ujay ngan am....pastuh jumpa ifwan ngan adik die kat umah abg jai.....tak jauh pun...kat presint 11 je.....dan alhamdulillah.....perut kami mmg penuh dan sarat ngan makanan...hehehe...mmg puas hati....



    Bile aku pandang gambar Masjidil Haram...terigt semasa aku pergi Haji dulu....kalaulah ade rezeki....aku nak pergi buat Haji lagi..tapi last time tue..atas tanggungan ayah aku..why not..insyaAllah lepas nie....aku kumpul duit aku sendiri...dan tunaikan Haji....

    لَبَّيْكَ اللّهُمَّ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ لاَشَرِيْكَ لَكَ لَبَّيْكَ، إِنَّ الْحَمْدَ وَالنِّعْمَةَ لَكَ وَالْمُلْكَ، لاَشَرِيْكَ لَكَ
    Maksudnya : " Wahai Tuhan kami, kami datang semata-mata dengan ikrar setia dan taat kepada pemerintah mu, Wahai Tuhan kami yang tiada sekutu bagimu, kami sahut seruan-mu, sesungguhnya segala puji nikmat dan kekuasaan kesemuanya adalah bagimu, wahai Tuhan kami yang tiada sekutu bagimu " .

    2 Januari 2007, 21:30p.m



    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails