Pages

    08 March 2007

    Desa Tercinta 2007 Negeri Sembilan: Rembau (Day 2)

    Khamis, 18 Januari 2007

    ...this was the second day i'm in Rembau..as usual..i woke up in the morning for my subuh prayer..i was tired actually..tapi aku terpakse gagahkan diri tak tido...mmg aku terase keletihannye..tapi nak buat camne...so..pukul 8 aku ngan duang pi berkumpul ke muzium...memandangkan duang ade motor...so agak senang arr bagi kami...dari muzium tue..kami pi ke sekolah...tak jauh pun skola menengah tue....SMK Dato Abdullah Astana Raja....jalan kaki je dah sampai klu dari muzium tue..anyway...pagi tue...kat dewan sekolah arr...ade sesi motivasi untuk pelajar...yg bagi talknye encik hairul (STAD Melaka)...die kire kaunselor kat MMU Melaka arr...so...after sesi motivasi tue...ade LDK plak ngan budak2 nie...haih...masak le nak layan depa...but..come to think of it..it was fun spending some time with them...and for me...its like going back to time..when i used to wear those white shoes..and white kemeja..and those green trousers...haihzz...good times...good times...

    ..anyway...untuk sesi LDK tue...setiap dari kami...peserta lah...diberi grouping...so...satu group dlm 2 org...mule2 aku ngan hafiz..hafiz UPG ler...pastuh aku combine group azmi ngan najib....so...dlm satu group besar tue..adelah dlm 20 org...hafiz yg handle...aku just join...mcm2 lah kite buat...LDK lah katekan....ade yg klu tak dpt buat..kene dendalah..mmg klakar lah...anyhow...it was fun..and we really enjoyed it...so..dlm tgh hari tue...kami stop...dan kembali duduk..susun balik sumer kerusi...pastuh VIP dtg...die bagi sedikit ucapan...dan abg Aizam....SRC Melaka pun diberi peluang utk buat sedikit ucapan....setelah itu..kami balik....dan lunch bersama keluarga...

    ..petang tue..sekali lagi kami kene berkumpul kat perkarangan muzium tue..aktiviti petang tue...nak pi tgk camne org usahakan tanaman cendawan...ngan naik kuda...huhuhu...patutnye start kul 2...tapi hujan yg agak lebat...kite terpakse duduk dlm bas menanti sementara hujan reda...dan sekali lagi kite dipecahkan mengikut 2 group tu arr...so..destinasi pertama kami ke 'ladang' cendawan...di situ pak cik yang usahakannye tue tunjuk arr camne care2 nak 'tanam' cendawan...and it was quite interesting la..mmg menarik...bile dah abih 'tour' satu 'ladang' kami pi pulak ke tempat org 'pelihara' kuda...horse stall kot org putih kate lah...klu salah..tak taulah..huhuhu..anyway..owner tempat tue ade byk kuda2 yg die bela....di situ kami diberi peluang utk naik arr...merase naik kuda...tapi...aku tak naik...maleh...huhuhu...bile dah puas menunggu semua punye turn nak tunggang kuda tue...kami pun balik....time tue dah lewat petang arr...dlm kul 5 kot...so..sesampainye aku di rumah...mak angkat aku hidangkan minum petang...dan aku lepak lah jap...pastuh aku mintak diri...dan siap2..mandi sumer tue...

    ...malam tue..skali lagi kami kene berkumpul kat muzium tue...malam tue ade event dipanggil 'Malam Istiadat'....so..ade mcm2 persembahan arr...yg zapinnye...yg pak arabnye...mcm2...so..event tue abih dlm kul 11 tak silap aku...dan sumer pun leh balik lah...sebelum balik tue..sempat lagi kami bergambar ramai2...mmg letih naa...posing sana sini...fuhhh...anyway...on the way nak balik tue...aku singgah rumah Raja duduk...bkn raja sultan tu erk...name die raja...huhu...so aku lepak2 jap umah die...dan dlm kul 12...aku pun balik...sampai umah...mcm biase..bersihkan diri sumer tue...pastuh tido....huhu...

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails