Pages

    10 March 2007

    Desa Tercinta 2007 Negeri Sembilan: Rembau (Day 4)

    Sabtu, 20 Januari 2007

    ...pagi tue kami ade program senamrobik...kul 8...tapi aku ngan duang sampai agak lewat arr....nevertheless...mase kami sampai tue...senamrobik tue lum abih lagi...cume dah lame start arr...lepas dah warm-up bersenam...kami berkumpul utk merentas desa...die punye jarak tak jauh arr..dlm 3 kilometer..so..tak lah penat lelah berlari....gitu gini..die punye garisan penamat kat sekolah menengah tu...dari situ...start lak karnival sukan....mase karnival sukan tue ade mcm2 arr...futsal, volleyball, netball....pastuh klu indoor nye mcm pertandingan melukis utk kanak2...pastuh ade pertandingan memasak utk kaum ibu....

    ..to start off...aku maen volleyball...bola tampar arr..dlm tue cume ade 3 team je...team aku campur...satu lagi pak arab dan lagi satu budak2 sekolah....kami maen liga arr...last2 kami dapat no 2...tapi...aku tak main sepenuhye...main halfway...sbb aku kene pi teman mak angkat aku memasak....utk pertandingan memasak tue...last2 dapat tempat akhir...sebab ade kontroversi...pape jelah...

    ...tengah hari..aku balik...lunch..pastuh siap2 utk DT Race ptg nti....mule2 kami berkumpul kat muzium...pastuh kami dibawa ke checkpoint pertama....DT Race mcm ala2 Amazing Race arr...kite pi dari satu checkpoint ke checkpoint...pastuh kene buat sesuatu...pastuh baru leh gerak ke check point seterusnye....mcm2 la kite kene buat..makan sayur kacang panjang mentah lah...pegang kataklah...masuk kolam arr....haih....mmg letih naa...duk kene berlari je...fuhhh...

    ..bile tamat..aku balik...pastuh pi sekolah balik utk sukaneka...atau sukan rakyat....so..mase sukaneka tue ade mcm2 lah klu sape2 yg berminat nak join.....ade kerusi berlagu...bowling kelapa....lari dalam guni....baling telur...dan yg grand finale nye...tarik tali.....lepas abih sumer tue...ade penyampaian hadiah....

    ....malam tue merupakan malam terakhir kami akan bersama keluarga angkat kami...so...malam tue...keluarga angkat aku bawak aku ngan duang pi makan malam kat Tampin....kami pi agak lewat arr sebab sebelum tue duang ade keje sikit....nevertheless....kami pi dinner kat Tampin tue....pastuh balik....sebelum tido..aku kemas2 baju...sebab esoknye kami akan berangkat pulang..huhu...

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails