Pages

    09 March 2007

    Desa Tercinta 2007 Negeri Sembilan: Rembau (Day 3)

    Jumaat, 19 Januari 2007

    ...pagi tue...kami pun kene kumpul kat tempat biase arr..kat muzium tue...dari satu berpecah kpd 2 group mcm biase...so..aktiviti pagi tue dinamakan 'Tani @ DT'07"....basically kami akan melawat beberape tempat pertanian arr..kire tempat2 org mengusahakan tanaman2 spt tebu..buahan2 ke...things like that...so...group kami mule2 skali pi ke ladang tebu....kat situ kami diberi pendedahan camne nak tanam tebu...nak 'tebang' tebu tue..pastuh kami diberi sedikit 'refreshment' iaitu minum air tebu arr...and then kami pi ke tempat seterusnye...pi tgk org buat rumput 'carpet'...tau kan rumput carpet camne....huhu..sepatutnye ade byk lagi tempat leh pi...tapi sebab kesuntukan mase...yelah ngan sembahyang jumaatnye lagi...so agak rushing arr...last2 aku sempat pi ke ladang org tanam buah naga....agak menarik gak arr....lepas dah pusing2 tgk sekitar 'ladang'...aku balik...siap2 utk pi masjid....aku pi masjid pun jalan kaki je sebab tak jauh dari rumah aku....huhuhu...

    ...ptg tue...dlm kul 3...aku pi ke kampung seberang nun jauh sana...kampung Sawah Raja....mmg agak jauh arr dari rumah aku.....aku pi ke masjid kat kampung tue....ade rewang utk kenduri sekampung mlm nti....so aku saje2 arr nak tolong ape yg patut....tgk org masak2 ke...huhuhu...dah lame tak merase rewang2 nie...haih...mmg letih...tapi seronok...huhu...aku balik dlm kul 6....and the siap2 arr...sementara tue..tunggu utk masuk maghrib...and then solat...lepas solat je..aku ngan duang naik motor pi balik ke masjid tadi...kat masjid ceramah pun dah lame start...tapi sempat lagi arr dpt dgr...cume dah halfway arr...ceramah tue start lepas maghrib td....so...aku duk dan dgr arr ape ustaz tue sampaikan....dlm 8.30...ceramah pun abih...pastuh kami solat isyak berjemaah...lepas solat...ade makan2 ngan org kampung....kenduri style....hehehe...lepas makan2...aku tak balik....instead ade sesetengah dari kami pi basuh pinggan...huhuhu...punyelah byk nak basuh...bertimbun2....haih...tapi takpe...bile basuh ramai2 tue jadi seronok arr...

    ...lepas abih basuh....aku tak balik ngan duang....die kene balik lambat sikit...tapi aku balik naik kete ngan abg aizam....rumah die duduk depan sikit dari rumah aku...kire on the way arr....sampai umah aku bersihkan diri...and then sebelum tido...bace novel jap...layaannnnnn....

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails