Pages

    07 March 2007

    Desa Tercinta 2007 Negeri Sembilan: Rembau (Day 1)

    Rabu, 17 Januari 2007

    ...i woke up early in the morning for my subuh prayer.....aku pi mandi..dah siap2kan diri...after that..kami beramai2 berkumpul di roundabout berdekatan President's Square.....sebut roundabout MMU...taulah kat mane...so...kami berkumpul dan diberi sarapan...sarapan nasi lemak...selepas mendengar sedikit taklimat dari pihak penganjur....maka kami pun pi naik bas....the time was around 8.40 when we left the campus....and we reached Rembau at around 10 o'clock....along the way in the bus...disebabkan ngantuk sgt2....aku tertido....bgn2 dah sampai...huhu...


    ...di Rembau..kami sampai di sebuah Muzium..Muzium Raja Melewar...di situ kami dibahagikan kpd 2 kumpulan...A dan B...so...disebabkan muzium tue tak sume leh skali masuk..so gilir2 arr...kump A pi masuk muzium dulu..pastuh yg kump B plak pi Makan Raja Melewar....makam tue taklah jauh sgt...so kami jalan kaki je....klu tak silap aku Raja Melewar nie mcm pemerintah yg pernah memerintah daerah Rembau...aku pun dah lupe...mase aku pi masuk muzium tue plak...mcm2 bende die cite....pening dibuatnye..adat istiadat org negeri sembilan arr...sejarahnyelah....klu nak tau lebih lanjut..carilah kat internet...huhuhu...

    ...makam Raja Melewar...
    ...pintu masuk muzium...

    ..tertera di pintu masuk muzium...

    ...buat ape lah tu...

    ...mase kat dalam muzium..tgh tgk video tentang sejarah Raja Melewar...

    ...lunch...

    ...it was lunch hour...and we had our lunch...and then we moved ke tempat opening ceremony yg akan berlangsung ptg nti....ia dibuat di dewan SMK Dato' Abdullah Astana Raja....kami pi solat zuhur jap....dan pi balik ke dewan....majlis bermula patutnye kul 2...tapi start lewat sikit arr...dlm majlis tue..seperti biase ucapan dari beberape org penting arr...V.I.P lah katekan...antaranya tuan direktor....faizun...kwn lame aku arr....dan wakil rakyat YB Awaludin Said....patutnye menteri besar nak dtg....tapi tak dpt dtg..so die antar wakil arr...

    ...main stage...
    ..ucapan oleh YB Awaludin Said...kot...

    ..banyaknye beg..

    ..persembahan zapin dari pelajar MMU sendiri...

    ...lepas ucapan2 sumer tue....tibe lak majlis penyerahan anak angkat kepada keluarga angkat....aku terkejut gak arr...sebab aku serumah ngan duang..pun kwn lame aku dulu..die dari kampus Melaka...bile dah selesai sumer tue...dlm kul 5 gitu...keluarga angkat masing2 bawak kami ke rumah....aku sempat berborak2 ngan keluarga angkat aku....just getting know...org kate ice breaking arr....huhuhu...ptg tue gak...aku pecahkan rekod lame aku...aku dpt pinjam any type of transport..x kire arr kete ke atau motor...particularly motor...dari keluarga angkat aku...in less than 1 hour....huhuhu...

    ..tibe maghrib..aku mandi..solat...mlm tue kami kene kumpul di surau kat Penajis Bandar....agak jauh arr dari rumah aku kat Legung Hulu....mlm tue ade tahlil arr kat surau tu...dan ade sikit2 jamuan mkn...selesai majlis...aku pun balik....sampai kat umah...aku sempat borak2 ngan ayah angkat aku...and then aku mintak diri sbb mate dah berat sgt....tido arr ape lagi....

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails