Pages

    31 August 2009

    Di Malam Ambang Merdeka

    "Assalamualaikum warahmatullah.."

    Kedengaran imam memberi salam untuk kali ke-2, tandanya tamat solat witir malam itu. Another day, another night. Di bulan puasa ini, hampir di setiap surau dan masjid diserikan dengan sunat tarawikh. Begitulah suasananya bila di bulan Ramadhan. Kanak-kanak berlari. di ruang legar belakang masjid. Selalunya di bahagian luar. Melihat ibu bapa mereka bertarawikh, kalau disuruh untuk ikut, apa yang mereka faham? Tidak salah untuk membawa anak ke masjid atau surau, supaya mereka dapat lihat dan belajar. Tapi, di usia kanak-kanak, its their nature untuk bermain. Nak buat camna...

    Setibanya di rumah dari rumah mak cik aku, aku terus ke atas, bukak tv, tekan 107 - nasib baik baru je dalam setengah jam berlalu. so, takdela banyak aku terlepas. Formula 1. Satu sukan permotoran yang aku minat sejak form 2. It's the speed and action that I like to see. Besides that, the technology yang dibawa dalam F1 ni. Basically, its touches much on automotive+mechanical engineering.. and physics.

    Tum... Kedetum...

    Aku lihat jam di dinding, "Dah pukul 12 rupenye, padanla. Dah merdeka." Selalunye, seingat aku lah, bile time merdeka, aku duduk rumah je. Tak pergi pun sambut tengok bunga ape ke. Dengar dentuman bunga api tu adela..
    Seingat aku..

    Bile dah tamat perlumbaan, aku ke meja 'ofis' aku and turn on the laptop. "Masuk internet jap la." Sebelum tido, saje je aku nak usha2 emel. tgk2 kalau ade emel baru ke. tak ketinggalan gak, usha blog aku. "nak usha blog sape erk..dah lame lak tak usha blog dia.." Aku scroll mencari di list nama blogger2 lain.. jumpa name dia aku click..

    This blog is open to invited readers only


    Owh... Ok.. Hmm...

    -

    -

    -



    ...Happy 52nd Merdeka Malaysia...

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails