Pages

    29 July 2010

    Desa IT 2009 Sarawak [#12]: Malam Kebudayaan



    That night.. all of us convene at the main dewan.. that night.. there will be an event called ‘malam kebudayaan’ or cultural night.. sepanjang aku join program desa IT sblm ni pun.. biasenye mmg akan adelah malam kebudayaan nih.. it’s a one-night event where orang2 kampung akan berkumpul.. dan aka n ada persembahan2 kebudayaan lah.. tarian ke.. zapin ke.. menari ke.. and so onlah.. so.. we start off around 9 I think.. mula2 tu ade bacaan doa.. and then ucapan dari direktor program.. ucapan dr en. Omar sendiri.. dan ucapan dr ketua kampung.. (lupa name daa..).. and then ade persembahan dr pelajar2 mmu sendiri.. mendendangkan tarian zapin.. pastu ade tarian tradisional (pun lupa name tarian tu..) dipersembahkan oleh kaum ibu2 kampung lah… after that ade persembahan dr pelajar2 indonesia dan tarian hindu…




    Malam tu also marks the end of our activity dengan org kampung.. sbb esoknye kami akan bertolak menuju ke destinasi lain.. So.. when the event is over.. all of us went on to the stage.. and nyanyi lagu permata dunia.. pastu amik gamba ramai2 atas stage.. bile dah abis semua.. baliklah kan.. ade yg stay back sekejap nak tlg2 kemas dewan.. susun kerusi.. sambil2 tu.. snap sane..snap sini.. hehe..

    After that.. somehow.. aku pun tak pasti camne.. sape yg ajak aku sebenarnye.. yg salah sorang dr member aku ni buat mkn2 kat umah die..so..aku pun pegila.. rumah die lak terletak di kawasan perumahan atas titi tu.. so..meredahlah dlm kegelapan atas titi tu ke rumah die.. walaupun lampu ade…tp takdela terang mane.. there is still some parts yg gelap.. after a while.. I found the house.. and rupenye tuan rumah buat mkn2 seafood.. walaupun aku sampai agak lambat.. tp..dpt merase gakla mkn ketam.. - ..fresh!..



    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails