Pages

    15 September 2009

    Pukullah Tabuh, Pukul Rebana

    Phew!.. yesterday was very-very-very tiring.. aku ade assignment kene submit semalam (isnin).. so aku ngan member aku ni malamnye tu dok bertungkus-lumus siapkan... nasib baik tinggal sikit je soalan nak siapkan.. tapi agak tough jugakla.. Whew~.. Anyway, we decided to stop around 3-3.15 am.. aku tgk member aku ni pun dah ngantuk.. "Kalau aku tido ni.. for sure tak bangun sahur kang.." Maka..bertahanla aku sampai ke subuh.. kalau aku kat umah..usually mak aku bgn kejutkan sahur dlm kul 5.. tapi kalau kat hostel.. kene bangun sendiri dalam 4.30 pagi.. kadang tu terlajak gak... nak wat camne.. haih.~..

    Anyway..sementara menunggu tu..aku scroll kat torrent..tgk2 ade cite menarik ke.. terjumpa cite2 p.ramlee.. "madu tiga - dah lame tak tgk nih..".. so..aku pun download.. tgk cite tu.. ~ cliche~ cite p. ramlee ni mmg kalau cite lawak... mmg agak geli ati gakla..walaupun tgk berulang2 kali.. tgh aku tgk cite tu.. ade satu scene ni.. sekumpulan orang menyanyikan lagu 'gambus jodoh'.. biasenye.. lagu ni sering dimainkan lah di majlis2 perkahwinan.." dah lame lak tak dgr lagu ni.."..



    Pukullah tabuh, Pukullah tabuh, pukul rebana
    Kalaulah jodoh, Kalaulah jodoh, tidak ke mana.
    Gununglah Banang, Gununglah Banang, Gunung Selawa
    Bagaikan pinang, Bagaikan pinang, dibelah dua.

    0 comments:

    Related Posts with Thumbnails