Pages

    19 September 2009

    Ayam Penyet


    Yesterday (yela, rasenye semalam kot, dah lupe dah.. huu~), aku ngan member aku pi buka puasa kat masjid besi. first time. sblm ni dah terawikh. nak try lak buka puasa kat situ. "Ko tau kedai ayam penyet kat subang kat mane?" Aku pernah terdgr 'ayam penyet' ni. Member aku ni lak kate, die pernah makan kat Bangi. adela sebelum2 tu, aku google cari2 kalau ade cawangan tempat lain. "Seperasan aku ade kat USJ 9, ko tau tak kat mane?" Aku tanye die kot2 die tau, tp, yang die tau ade kat Subang SS 15. timbul lak satu idea. "Jom terawikh kat USJ 9, ade tak masjid kat situ?" and then die kate, "yang jalan nak ke Mydin tu, kat tepi jalan, depan balai polis baru besar.".hah, dah alang2 tu, lepas terawikh leh pi cari2 restoran tu..

    ..nak pilih ape ye??..

    So then, lepas kami berbuka, dari putrajaya tu, kami terus ke USJ 9. solat terawikh kat masjid al-falah, kalau tak silap aku name masjid tu. lepas kami terawikh, kami gerak ke kawasan deretan kedai2 dekat masjid tu, so, assuming kedai nye kat situ, kami pun pusing2 mencari. Phew~ last2 jumpa gak. rupenye, restorannye agak tersorok arr.

    ..nyum-nyum..

    Its my first time actually. aku tgk menu. tak tau lak nak pilih ape. last2 pilih set A je. lagipun aku nak rase ayam penyet tu aje. so, when the ordered arrived, tasted it, and its quite nice actually. the whole set boleh katekan o.k. la. agak berbaloi dengan hargenyela (bagi aku..huu..). dan ayamnye lak dihidang panas~~...(^_^)..

    5 comments:

    aNfaLafNa said...

    shedap x?mmg berbaloi eyh?
    anfal p0n nk try gak cume lom berkesempatan lg..hee~

    Shahrul Nizam Mohamed said...

    haah..

    shedap..shedap..

    sampai menjilat jari...hehehe...

    boleyh2..nti pi la try...dah tak jauh pun dari umah anfal...(^_^)..

    :: الوردة الشوكية :: said...

    mmmm..

    sedapnye ayam penyet.. =)

    teringin akak nk mkn.. hehehe..

    khalid said...

    perhhh,,,,mcm ni la kan,,,,dh turun subang x ajak aku.....bole gak la aku rase mkn kat ctu.....

    Shahrul Nizam Mohamed said...

    camne nak ajak..

    ntah2 time tu hang dah balik kampung dah...

    haizz~..

    Related Posts with Thumbnails